Kontakt

Meet YP: Ivan Mandrapa, Account Manager, Leo Burnett

Iza nas je još jedna uspešna konferencija IntegracIAA, šesta po redu. Događaj su obeležile sjajne radionice kao i neverovatna energija predavača i učesnika. A ko je momak koji stoji iza ovogodišnje organizacije, i kako je od dečaka kome su predviđali sjajnu karijeru u sportu, pronašao sebe u marketingu i agenciji Leo Burnett, ispričao nam je naš član – Ivan Mandrapa.

YP: Kako je tvoja karijera počela? Kada si shvatio da je marketing tvoj poziv?
Ivan: Studirao sam marketing i trgovinu na Univerzitetu Singidunum. Pred kraj četvrte godine, studenti koji su se najbolje pokazali, dobili su priliku da odu na praksu. Praksu sam radio u sektoru prodaje BMW-a ali sam samoinicijativno, posle mesec dana, prešao u marketing sektor koji me je više privlačio. Dosta sam naučio ali to nije bilo ono što sam ja zamišljao. Imali smo dosta ograničenja jer se sve radilo centralizovano, najčešće smo radili adaptacije.
Tada sam shvatio da je ono što me privlači – kreativa. Mesto gde se ideja rađa, sam izvor marketinga. Znao sam da je Leo Burnett jedna od najboljih agencija i potrudio se da baš tamo odem na sledeću praksu.

YP: Ta praksa se pretvorila u posao?
Ivan: Tako je. Praksu sam radio u BTL-u. Lepo sam se snašao i dopao mi se posao ali se posle tri meseca moja praksa završila. Rečeno mi je da ću dobiti poziv ukoliko se otvori mesto za mene. Ja to nisam želeo da prihvatim i odlučio sam da ipak nastavim da dolazim i pomažem. Šalio sam se sa kolegama da ne idem iz firme dok ne dobijem posao.

YP: Upornost se isplatila?
Ivan: Vrlo brzo! Trud se isplatio i pozvali su me na razgovor za poziciju Account Asistenta. Imao sam toliko sreće što sam dobio mentora kakvog sam mogao samo da poželim. To je bio Rastko Mijatović. Neverovatno je bilo koliko je nesebično delio svoje znanje i pokušavao da mi prenese sve što je znao u tom trenutku. Umeo je da sedi sa mnom i po osam radnih sati, kako bismo zajedno prošli kroz sve procese. Kod takvih ljudi ne postoje ego i sujeta, oni shvataju da samo dobri menadžeri mogu da stvore još bolje menadžere. Vrlo brzo, naišao je veliki projekat za klijenta Philip Morris na brendu Marlboro, za kog smo zajedno radili i ja sam ga dočekao spreman.
Posle toga su usledili razni projekti i novi klijenti iz različitih industrija. Trenutno sam na poziciji Account Manager i zajedno sa koleginicom vodimo klijenta Imlek. Napravio sam pun krug od BTL-a do ATL-a i mislim da sada imam potpunu sliku agencijskog posla.

YP: Radio si sa veliki brojem različitih klijenata, kakvo je tvoje viđenje tržišta Srbije?
Ivan: Srbija je malo tržište, ali ljudi su ti koji prave razliku. Parola koju koristimo je da ne postoje granice i da oni koji kažu da je nebo granica, imaju granice. Mi kada radimo, trudimo se da te ideje ne budu prostorno ograničene i mislim da možemo da pariramo ostatku sveta.

YP: Veliki uticaj na tebe imao je Miša Lukić?
Ivan: Miša Lukić me je na samom početku karijere pozvao na razgovor. Pričali smo više od sat vremena i sama ta činjenica da je on bio spreman da jednom nepoznatom momku koji je na početku karijere posveti toliko vremena, govori mnogo o njemu. Još uvek pamtim rečenicu kojiu mi je rekao: „Ti si na autoputu uspeha, nemoj da skrećeš. Možeš da staneš, napraviš pauzu ali nemoj da skrećeš sa tog puta. Put vodi u pravom smeru.“ Jako puno mi je pomogao. Mnogo znači podrška i potvrda nekoga sa takvim iskustvom. Tada sam dobio dodatnu energiju i u posao ušao sa all in.

YP: Odlučio si da se, kao već iskusan u svom poslu, prijaviš i postaneš polaznik AcademIAA, kakvo je to bilo iskustvo?
Ivan: AcademIAA je neverovatna stvar. Toliko velikih imena na jednom mestu, nisam smeo to da propustim. Highlight su mi bila predavanja Miše Lukića i Saše Savića (CEO agencije Mediacom iz New Yorka) . Tokom njihovih predavanja sat nije postojao. Toliko su dobro govorili i izveli sjajne zaključke da ne postoji knjiga, članak ili druga vrsta teksta koji mogu da prenesu ono što smo mi čuli u tim trenucima.

YP: Ove godine, prihvatio si na sebe ozbiljan projekat, ti si vodja organizacionog tima konferencije IntegracIAA?
Ivan: IntegracIAA je jako zanimljiv projekat koji ima veliki potencijal. Ovo je šesta godina kako se konferencija organizuje i odlučili smo da pokušamo da odemo korak dalje, da napravimo nešto stvarno drugačije i nešto što niko do sada nije uradio. Došli smo na ideju da napravimo radionicu za 150 ljudi. Poznajući rad Stelle Karl Ćosić, znao sam da bi ona mogla tako nešto da iznese. Stella je neverovatno posvećena poslu i porodici, ona je žena koja je nakon zavidne karijere u privredi, provela nekoliko godina ulažući u dodatno obrazovanje i daljem radu na sebi kako bi mogla da se bavi Business Coachingom.
Dosta truda smo uložili u pripremu i to su mnoge kompanije i ljudi prepoznali.

YP: Tvoja prva ljubav je vaterpolo. Trenutno si deo tima koji igra Prvu ligu, kako uspevaš da uklopiš sport u svoju svakodnevicu?
Ivan: Ceo svoj život sam u sportu i ne mogu da ga zamislim bez njega. Sport mi je pružio toliko toga. Naučio me je da nijedan veliki rezultat ne možemo da napravimo ukoliko nema timskog duha. Živimo jako brzo i teško pratimo ovaj tempo koji nam svakodnevica nameće. Tu mi sport najviše pomaže jer kada udjem u bazen, nestane sve što je negativno. Moramo da pronađemo balans, meni vaterpolo pomaže u tome.