Kontakt

Kompanije bi trebalo da obrate veću pažnju na percepciju kupaca o održivosti i posmatraju je kao ogromnu finansijsku korist koja dodaje stvarnu vrednost organizaciji, navodi se u izveštaju Brand Finance-a, napravljenom u saradnji sa International Advertising Association.

U prvoj studiji ove vrste Brand Finance je procenio koliko se svaki brend smatra održivim, odnosno za koje brendove potrošači smatraju da su najviše posvećeni održivosti.

Indeks percepcije održivosti brendova, objavljen na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu. Izveštaj pokazuje da je Amazon najviše rangiran kada je vrednost percepcije održivosti u pitanju – 19,9 milijardi dolara, a slede ga Tesla (17,8 milijardi dolara), Apple (14,65 milijardi dolara) i Google (14,6 milijardi dolara).

Izveštaj takođe otkriva da potrošači prilično veruju u tvrdnje brendova u vezi sa održivošću – 62% ispitanika. Oko 79% potrošača je reklo da su smanjili upotrebu brenda pošto su otkrili da se ponaša nedosledno po pitanju održivosti.

Tesla, IKEA i Patagonia su imali dobre rezultate na širokom spektru tržišta. Lush i The Body Shop su postigli veoma visoke rezultate u Velikoj Britaniji. U Francuskoj su se istakli Ives Rocher i brend guma Michelin, dok je brazilski kozmetički gigant Natura postigao visoke rezultate na svom domaćem tržištu.

Komentarišući izveštaj, Sasan Saedi, svetski predsednik i predsedavajući IAA, rekao je: Izuzetno smo ponosni na činjenicu da smo sa Brand Finance-om zajedno radili na objavljivanju njihovog prvog izveštaja o indeksu percepcije održivosti brendova. Želimo da osiguramo da održivost postane još veća fokusna tačka za nas u IAA tokom 2023.

Dagmara Szulce, generalni direktor IAA Global, izjavila je: Kako potrošači postaju svesniji ekoloških i društvenih pitanja, oni sve više uzimaju u obzir prakse održivosti kompanije kada donose odluke o kupovini. Ako se smatra da kompanija nije ekološki ili društveno odgovorna, to može dovesti do negativnih percepcija brenda i na kraju dovesti do smanjenja prodaje i lojalnosti kupaca. CMO bi stoga trebalo da razmotre uključivanje održivosti u svoje marketinške strategije kako bi privukli svesne potrošače i ublažili eroziju vrednosti brenda.

Pročitajte ceo izveštaj ovde – https://brandirectory.com/reports/sustainability-index-2023